Tuesday 5 March 2013

kisah di KANTIN....


hari nie... bykbetul kejer.. makan pun dah dkt kul 12.00 baru g kantin..
tgk2 kantin pun kosong jer.. means... saya sorang je yg ade kantin..
belek2 lauk.. hurmm.. same je lar makcik kantin nie masak..
sian saya.. makin kuruslar jawabnyer...

lastly saya amik nasi putih + sayur masak lemak putih + ayam goreng..
dan tak lupa sambal belacan.... air.. mcm biase lar... Teh-O ais..
sambil makan... sambil gak saya tgk kat luar kantin..
tiba2 terpandang sorang budak lelaki nie..
rase2.. around form 1.. tgk pada saiz badan ler... hehehe..

tiba2 rase tersentuh sgt.. saya rase budak tue lapar..
sbb die kuis2 makanan kat pinggan budak pompuan sebelah die..
pastu die tgk jer kawan2 die lain makan... die cume minum air jer...
kemudian saya perasan... kawan perempuan die hulur semangkuk
laksa.. sbb kawan pompuan die tue dah xnak makan...
dan budak lelaki tue sambut dgn perasaan gembira....

waktu tue.. saya dah tak lalu nak makan...
dan rase sgt sebak.. terbayang2 aQif & aiSy...
satu hari nnt.. anak2 saya akan sekolah... mampu ker saya
besarkan mereka... tanggung persekolahan mereka...
makan pakai dorang.... sekarang nie saya masih mampu bekerja...
kalau Allah tarik nikmat tuk bekerja...
apa akan jadi pada anak2 saya... adakah mereka akan lalui situasi yg sama..
mcm budak lelaki tadi...

dan saya taknak itu terjadi....
mungkin saya tak mampu nak sediakan
yang mewah2.. yg mahal2... tuk PRINCE saya....
yang saya tahu.. saya akan terus kerja...
demi utk aQif & aiSy... saya xnak dorang rase kekurangan...
wlwpun mereka hanya ada saya....

No comments:

Post a Comment

~ tinggal pesan utk saya ~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

aQif

Lilypie Fourth Birthday tickers

aiSy

Lilypie First Birthday tickers